خانه / سلامتی / دیابت / راه های طبیعی برای کاهش قند خون

راه های طبیعی برای کاهش قند خون

راه های طبیعی برای کاهش قند خون

برخی از مشکلات سلامتی یا عادات غلط باعث بالا رفتن قند خون می شوند و برخی از روش ها به پایین آوردن قند خون به حد طبیعی کمک می کنند.

گاهی اوقات علت قند خون مشهور و واضح است ، اما در سایر مواقع نمی توان علت این افزایش را تعیین کرد.

دلایل قند خون بالا

  • مانند کمبود خواب
  • صبحانه نخوردن
  • ننوشیدن آب کافی
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • استرس
  • خوردن غذاهایی که قند زیادی دارند
  • رژیم غذایی کم فیبر

راه های طبیعی برای کاهش قند خون

برخی از روشهای طبیعی به کاهش قند خون بالا کمک می کنند ، از جمله:

  • دوری از استرس

استرس شدید منجر به چندین مشکل سلامتی از جمله قند خون بالا می شود.

در نتیجه توصیه می شود برای حفظ سطح قند در بدن از استرس دوری کنید .

آسانترین راهها برای رفع استرس، مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق و کنار گذاشتن تفکر است.

  • خوردن غذاهای پر فیبر

خوردن برخی غذاهای پر فیبر می تواند به کاهش قند خون و متعادل سازی آن کمک کند.

غذاهای سرشار از فیبر ، هضم کندی دارند ، به این معنی که قند به سرعت وارد جریان خون نمی شود. بنابراین فیبر به هضم همه چیز به آرامی کمک می کند ، و زمان بیشتری برای جذب مناسب قند وجود دارد.

خوردن غلات ، سیب زمینی و آووکادو توصیه می شود ، زیرا حاوی فیبر خوبی هستند.

  • حفظ رطوبت بدن

نوشیدن مقادیر زیادی آب توصیه جدیدی نیست ، اما بسیاری از مردم ارزش این را برای سلامتی بدن نمی دانند.

از جمله فواید فراوان آب، این است که به تعادل قند خون کمک می کند.

وقتی قند خون بالا می رود، بدن سعی می کند هر چه سریعتر از شر آن خلاص شود، که این منجر به تکرر ادرار می شود.

اگر آب ننوشید، حذف قند اضافی از بدن دشوار خواهد بود.

برای حفظ سطح قند خون توصیه می شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

  • حفظ تعادل مواد معدنی بدن

قند خون بالا می تواند سطح مواد معدنی مهم مانند منیزیم ، پتاسیم و فسفات را کاهش دهد.

بنابراین ازغذاهایی که مواد معدنی مهمی در بدن دارند استفاده کنید مانند، موز، سیب زمینی شیرین، آجیل و غلات .

  • کاهش مصرف کربوهیدرات

بهتر است مصرف کربوهیدرات برای حفظ قند خون مناسب به طور کلی کاهش یابد.

هنگام خوردن کربوهیدرات ، شما باید منابع غنی از کربوهیدرات های مغذی را انتخاب کنید و تا حد ممکن از کربوهیدرات های مضر خودداری کنید.

اما این به معنای مصرف کربوهیدرات ها نیست، زیرا آنها برای حفظ سلامتی و گرفتن یک رژیم یکپارچه ضروری هستند.

  • خوردن غذاهای سرشار از پروبیوتیک

غذاهای غنی از پروبیوتیک فواید زیادی دارند ، آنها باکتریهای مفیدی را به داخل روده وارد می کنند ، همچنین به خلاص شدن از عفونت های بدن و ترویج متابولیسم کمک می کنند.

این باکتریها در کاهش قند خون نقش دارند.

توصیه می شود روزانه یک فنجان ماست میل کنید که برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مهم است و تنظیم قند خون را تضمین می کند.

  • خنک نگه داشتن بدن

هنگامی که دمای بدن بالا می رود، آب از طریق عرق کردن خارج می شود و این باعث قند خون زیادی می شود.

بنابراین توصیه می شود بدن را خنک نگه داشته و از منابع گرمای شدید و رطوبت زیاد دوری کنید به ویژه برای افراد دیابتی.

استحمام با آب سرد همچنین به جلوگیری از دمای بالای بدن کمک می کند.

  •  خوردن سرکه سیب

یک روش طبیعی و مؤثر برای کاهش سطح قند خون، خوردن سرکه سیب به ویژه بعد از وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات است.

سرکه سیب تعامل سلول های بدن با انسولین را تقویت می کند و بنابراین برای افراد دیابتی نوع ۲ ایده آل است.

اما سرکه سیب را نباید مستقیما مصرف کرد بلکه یک قاشق مرباخوری از آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و میل کنید.

این روش ممکن است برای کاهش قند خون مدتی طول بکشد، اما مؤثر است.

  • خواب به اندازه کافی

خوابیدن برای مدت زمانی کوتاه باعث ایجاد مقادیر بالای اسیدهای چرب در خون می شود، که قرار است شب ها کاهش یابد.

کمبود خواب احتمال استرس و میل به غذاهای قندی را افزایش می دهد که هر دو برای قند خون مضر هستند.

مقدار مناسب خواب در شب باید به تنظیم هورمون ها ، اسیدهای چرب و استرس کمک کند.

 

webteb

 

درباره ی علی کوهی زاده

Avatar

همچنین ببینید

بیماران دیابتی و حفظ سلامت قلب

بیماران دیابتی و حفظ سلامت قلب دیابتی ها معمولا در معرض خطر ابتلا به بیماری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس