شش عادت صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند

شش عادت صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند

هنگامی که شما از خواب بیدار می شوید، شما باید از عادت های خوب پیروی کنید تا بتوانید از کاهش وزن و از سلامتی خود بهتر لذت ببرید. پس باید عادت های صبحگاهی که باعث کاهش وزن می شوند را یاد بگیرید.


چاقی و اضافه وزن به یک مشکل رایج تبدیل شده است. بر کسی پنهان نسیت که یک رژیم متعادل و ورزش منظم، موثرترین راه برای کاهش وزن بیش از حد است، اما بعضی از مردم به این نتیجه دست پیدا نمی کنند، و این ممکن است به علت خطاهای باشد که درصبح انجام می دهند. در زیر ما به این خطاها اشاره می کنیم :

۱- خواب بیش ازحد

زود بیدار شدن برای سلامتی و وزن شما مناسب است.
خواب بیش از حد می تواند باعث افزایش وزن شود. برخی مطالعات نشان داده است که خواب بیش از ۱۰ ساعت در شب خطر ابتلا به شاخص توده بدن را بالا می برد.
علاوه بر این، خواب بیش از حد سطح کورتیزول که باعث اشتها می شود را بالا می برد، که این خود منجر به خوردن بیش از حد می شود.
در مقابل، خواب کم هم برای سلامت شما مناسب نیست، بنابراین شما باید اعتدال را رعایت کنید و توصیه می شود که بین ۷ الی ۹ ساعت در شب بخوابید.

۲- نخوردن صبحانه


صبحانه مهمترین وعده غذایی است و همیشه باید آن را بخورید.
اگر صبحانه نمی خورید، ممکن است در دستیابی به هدفتان که کاهش وزن است، موفق نشوید.
هنگامی که یک صبحانه سالم بخورید، سطح انرژی شما برای بهتر انجام دادن کارهایتان افزایش می یابد.

۳- خوردن صبحانه نامناسب


در حالی که نخوردن صبحانه ممکن است سبب افزایش وزن شما شود، خوردن صبحانه نامناسب ممکن است برای افزایش وزن شما بدتر باشد. مطالعات نشان داده است که صبحانه های ناسالم با افزایش خطر ابتلا به چاقی و بیماری های مزمن همراه است.
برای کاهش وزن و حفظ وزن سالم، یک صبحانه سالم بخورید که حاوی فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و چربی های سالم است که به شما انرژی می دهد و به شما احساس راحتی دست می دهد.

۴- ننوشیدن آب

قبل از نوشیدن قهوه یا چای، باید یک لیوان آب یا آب لیمو اولین چیزی باشد که در صبح می خورید.
آب آشامیدنی به حفظ دمای مناسب و تعادل مواد مغذی در بدن شما و همچنین به هضم کمک می کند، بدین صورت معده شما پراز آب می شود، و نمی توانید صبحانه زیاد بخورید.
بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، روز خود را با یک لیوان آب گرم شروع کنید. برای بدست آوردن بهترین بازده، آب لیمو و عسل را به آب اضافه کنید، این به شما کمک می کند تا وزن خود را سریعترکم کنید.

۵- در معرض نور خورشید نبودن


وقتی صبح بیدار می شوی، فقط در داخل خانه نمان، بلکه بیرون برو و از نور خورشید لذت ببر.
بنابراین، هنگامی که از خواب بیدار می شوید، می توانید به ورزش و فعالیت در فضای باز بروید. قرار گرفتن در معرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای نور خورشید کافی است تا بر شاخص توده بدن تاثیر بگذارد.

۶- ورزش نکردن


توصیه می شود زمانی را برای انجام روزانه ورزش در صبح اختصاص دهید.
قبل از شروع ورزش سعی کنید خود را گرم کنید زیرا این کار باعث می شود در حین ورزش دچار گرفتگی عضلات نشوید.
اگر شش خطایی که در بالا ذکر شد را تصحیح کنید، به وزن ایده آلی که توقع آن را دارید دست پیدا خواهید کرد.

 

webteb

علی کوهی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در هنگام سر درد چه موادغذایی مفید هستند؟

ش تیر ۲۲ , ۱۳۹۸
شش عادت صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند هنگامی که شما از خواب بیدار می شوید، شما باید از عادت های خوب پیروی کنید تا بتوانید از کاهش وزن و از سلامتی خود بهتر لذت ببرید. پس باید عادت های صبحگاهی که باعث کاهش وزن می شوند را یاد […]

دسترسی سریع