غذاهای مهم برای کودکان در فصل تابستان

غذاهای مهم برای کودکان در فصل تابستان

برخی از غذاها هستند که کودکان باید در طول فصل تابستان بخورند تا باعث حفظ سلامت و انرژی آن ها بشود، زیرا درجه حرارت بالا باعث تاثیرات منفی بروی بدن آن ها می شود.

بعضی از مادران متوجه می شوند که کودکشان به دلیل گرمای هوا انرژی خود را در فصل تابستان از دست می دهند.
بنابراین، لازم است توجه زیادی به تغذیه کودکان در این فصل داشته باشیم و مواد غذایی را انتخاب کنیم که رطوب و انرژی بدنشان را حفظ کند.

غذاهای تابستانی مهم برای کودکان

۱- هندوانه


هندوانه یک میوه تابستانی با طعم خوشمزه است که حاوی مقدار زیادی آب است که به باعث حفظ رطوب بدن می شود.
رنگ قرمز آن به دلیل وجود لیکوپن است، لیکوپن جزو ترکیباتی است که سلامت قلب را تقویت می کند.
هندوانه همچنین دارای ویتامین A است که به رهایی بدن از سموم کمک می کند.

۲- ماست


ماست یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان، به ویژه پس از اضافه کردن عسل سفید به آن است.

همچنین، خوردن ماست به حفظ رطوب بدن کمک می کند و بدن را از داخل سرد نگه میدارد.
ماست همچنین دارای پروبیوتیک های مهم برای هضم و سلامت روده است.

۳- ذرت


ذرت هم یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از کودکان در فصل تابستان است، به ویژه ذرت کبابی یا پخته شده.
ذرت حاوی آهن است، بنابراین احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد. معمولا کودکان نیاز به خوردن غذاهای غنی از آهن دارند.
فیبر موجود درذرت باعث می شود که هضم بهبود یابد و از گازهای معده می کاهد

۴- کیوی


یکی از میوه های اساسی در که کودکان باید در فصل تابستان مصرف کنند، کیوی است . کیوی دارای ویتامین c است که سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند و از بسیاری بیماری ها محافظت می کند.
کیوی همچنین حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مانند ویتامین K، E، پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان ها است.

۵- آناناس


آناناس از میوه های گرمسیری است که نباید فرزندان را از مزایای آن محروم کرد. آناناس حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین باعث تقویت سلامت استخوان ها و مفاصل در طول مرحله رشد کودک می شود، به علت سارشار بودن از منگنز.
زمانی که کودک در طول بازی آسیب می بیند آناناس نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که باعث بهبود زخم ها می شود.

۶- تخم مرغ آپز


برخلاف آنچه که رایج است، نباید کودکان را از خوردن تخم مرغ های پخته شده در فصل تابستان منع کرد.
یک تصور غلط وجود دارد که تخم مرغ های آب پز شده دمای بدن را افزایش می دهند، اما واقعیت این است که خوردن تخم مرغ آپز شده به تنظیم دمای بدن کمک می کند،بدین صورت که توازن بین مایعات و مواد معدنی بدن را حفظ می کند.
تخم مرغ همچنین حاوی کلسیم است که برای استخوان ها و دندان ها مفید است، به بهبود سطح انرژی در بدن کمک می کند و احساس خستگی که به علت دمای بالا افزایش می یابد را کاهش می دهد.

قوانین مهم برای تغذیه کودکان در تابستان

کاهش مواد غذایی مضر

شما نمی توانید جلوی کودک را از خوردن شیرینی و بستنی در فصل تابستان بگیرید، اما می توانید مقدارمصرفی آن را کنترل کنید طوری که قندهاو چربی ها بر روی سلامتی کودک شما تاثیرمنفی نگذارند.

ورزش

ورزش به ارتقاء سلامتی کودک کمک می کند و بنابراین باید به ورزش هایی که او در فصل تابستان دوست دارد، بپردازد.

مصرف آب

کودکان معمولا باید مقدار زیادی آب بنوشند، مخصوصا در فصل تابستان، به طوری که رطوبت لازم را برای بدن او درهوای گرم دریافت شود..
کودکان می توانند در این خصوص می توانند ازآب میوه های تازه بدون قند بالا استفاده کنند.

 

webteb

علی کوهی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تغذیه و ورزش در دوران بارداری

س تیر ۲۵ , ۱۳۹۸
غذاهای مهم برای کودکان در فصل تابستان برخی از غذاها هستند که کودکان باید در طول فصل تابستان بخورند تا باعث حفظ سلامت و انرژی آن ها بشود، زیرا درجه حرارت بالا باعث تاثیرات منفی بروی بدن آن ها می شود. بعضی از مادران متوجه می شوند که کودکشان به […]

ممکن است بپسندید

دسترسی سریع