خانه / زندگی سالم / هشت خطایی که ممکن است شما در هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید

هشت خطایی که ممکن است شما در هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید

هشت خطایی که ممکن است شما در هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید

۱- تنظیم کردن دوباره ساعت به مدت ۵ الی  ۱۰ دقیقه


بعضی از افراد برای اینکه صبح خواب نیفتند و به کار خود برسند ساعت زنگ دار خود را روی ساعت معینی تنظیم می کنند، اما بلافاصله بعد از زنگ خوردن دوباره آن را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه تنظیم می کنند تا بیشتر بخوابند و با نشاط تر از خواب بیدار شوند وبه کار خود برسند،این کار کاملا غیر صحیح و نادرست می باشد.
زمانی شما به خواب کافی دست پیدا می کنید که شب به موقع بخوابید و همان موقع که ساعت خود را تنظیم میکنید برای بیدار شدن بیدار شوید.

۲- سریع بلند شدن از رختخواب


بعضی از افراد عادت دارند که بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به سرعت از رختخواب بلند شوند که این کار منجر به کاهش فشار خون ناگهانی و همچنین ظهور سرگیجه در بدن می شود به همین خاطر سعی کنید بعد از بیدار شدن بلافاصله بلند نشوید و مدت کمی را در حالت نشسته بروی تختخواب بمانید.

۳- ماندن در تاریکی


بعضی از افراد بعد از بیدار شدن از خواب در تاریکی می مانند در حالی که این کار اشتباه است و سعی کنید آن را انجام ندهید . روشنایی روز باعث شادابی و نشاط بدن می شود، به خواب کافی شما کمک می کند و همچنین از بدن در برابر التهابات محافظت می کند. نور خورشید به جذب ویتامین D بدن کمک می کند.

۴- تمیز نکردن دندان ها


هر شب بروی دندان های شما یک لایه جرمی قرار می گیرد که اگر صبح بعد از بیدار شدن آن را تمیز نکنید بیشتر می شود و به مرور زمان باعث خراب شدن دندان ها و لثه های شما می شود و همچنین از زیبایی دندان های شما می کاهد.

۵- نخوردن صبحانه


افرادی که صبحانه خود را منظم میل میکنند باعث فعال شدن ذهن، به کاهش چربی بدن، کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی کمک می کند. این افراد همچنین بصورت منظم ورزش می کنند و دارای یک رژیم غذایی مناسب هستند. پس اگر میخواهید صبح خود را خوب شروع کنید صبحانه بخورید.

۶- مصرف زیاد قهوه در صبح


سعی کنید بیشتر از دو فنجان قهوه در صبح نخورید زیرا بر روی سلامتی شما تاثیر میگذارد. مصرف بیش از اندازه قهوه باعث خستگی عضلات،سردرد شدید، حالت تهوع و علایم آنفولانزای خوکی می شود. اگر به خوردن قهوه معتاد هستید سعی کنید بتدریج آن را کم کنید تا از عوارض آن در امان باشید.

۷- شروع کردن روز بدون برنامه


اگر روز خود را بدون برنامه شروع کنید باعث سردرگمی شما در طول روز می شود و حتی باعث کلافگی شما می شود. پس سعی کنید برای طول روز خود در اول صبح برنامه ای تعیین کنید تا هم خودتان از سردرگمی خلاص شوید و هم بتوانید به تمامی کار های خود برسید.

۸- ورزش نکردن


پایبند بودن به انجام ورزش روزانه به بهبود خواب، داشتن وزن ایده آل و سلامتی قلب شما کمک می کند. شب قبل از اینکه بخوابید لباس ورزشی خود را برای ورزش آماده کنید .

 

webteb

همچنین ببینید

انواع درد در بارداری

درد در بارداری هرچند احساس درد در شکم یا کمر در دوران بارداری می تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس