خانه / آرامش / تکنیک های کم رنگ کردن خاطرات بد

تکنیک های کم رنگ کردن خاطرات بد

 یکی از مشکلات ما در زمان حال این است که درگیر گذشته و خاطرات بد گذشته هستیم، و ساعت ها خودمان را درگیر فکر کردن به آن ها می کنیم در حالی که هیچ سودی برای ما ندارد بلکه باعث می شود همانطور که گذشته را باخته ایم امروز را نیز ببازیم و تبدیل به یک خاطره بد بکنیم .

ما در اینجا شما را با چند تکنیک آشنا می کنیم تا بتوانید خاطرات بد گذشته خود را کم رنگ و ذهنتان پاک کنید، پس مطلب را تا آخر بخوانید.

۱️⃣ تکنیک اول

از بین بردن تمام آثار بیرونی خاطرات بد از قدم های مهم فراموش کردن آن است. به طور مثال در صورتی که فرد از یک تصادف خاطره بدی در ذهن خود دارد، باید خودرویی که با آن تصادف کرده را بفروشد لباس‎ ها و لوازم را تعویض کند و عکس ها را از بین ببرد. اگر این خاطره بد در ارتباط با فردی دیگر به وجود آمده، تا حد ممکن باید از دیدار و گفت وگو با آن فرد خودداری شود.

۲️⃣ تکنیک دوم

عدم پرورش افکار منفی است، به گونه ای که نباید با یادآوری خاطرات بد، آن ها را گسترش داد. متاسفانه برخی افراد عادت دارند افکار مزاحم را پرورش دهند. و هر اتفاقی که برای آن ها می افتد را به این افکار نسبت دهد.

۳️⃣ تکنیک سوم

از راه های اهمیت ندادن به افکار منفی این است که فرد در مواقع هجوم آن ها به ذهن، سریع ذهن خود را متوقف کند و با ایجاد حالت تنبیه، آمار ورود این افکار به ذهن را کاهش دهد.

همچنین شخص در هنگام هجوم این افکار منفی خود را مشغول به کاری بکند مثلا ورزش کند، در پارک قدم بزند، تلوزیون نگاه کند و حتی با یکی از دوستان خود تماس بگیرد و حرف بزند و خیلی از کار های دیگر که می تواند حواس او را از این فکر منفی دور کند، انجام دهد.

۴️⃣ تکنیک چهارم

با نوشتن آن خاطره بر روی کاغذ و پررنگ کردن هر خاطره ای هرچند بد، نکات مثبت آن را در نظر گرفت؛ از جمله نکات مثبت هر خاطره بد می توان به هوشیاری، آگاهی، تجربه و درس عبرت برای افراد اشاره کرد.

۵️⃣ تکنیک پنجم

از مهم ترین کارها این است که افکار مثبت، جایگزین افکار منفی شوند، این امر تمرکز قوی و تلاش مداوم فرد را می طلبد. سعی کنیم همیشه نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم بجای متمرکز شدن بر روی نیمه خالی لیوان .

به داشته های خودمان نگاه کنیم و شکرگزار آن ها باشیم تا اینکه هی به نداشته های خودمان فکر کنیم و خودمان را برای اینکه آن ها را نداریم سرزنش کنیم.

ebnesina97

درباره ی علی کوهی زاده

Avatar

همچنین ببینید

چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟

چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟

چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟     ۱-ترس را بپذیرید، با علم به این‌که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس